treaba cu cupoanele

Multa lume ma tot bate la cap ca am ceva cu cei care fac business de cupoane.

Nu am nimic cu ei, dimpotriva, este un business de mail marketing foarte simplu daca ai chef sa calculezi conversii de mailuri in baze de date in timp ce conduci o echipa de vanzari destul de agresiv si iti cheltuiesti tot profit marginul pe marketing.

Da, e adevarat, nu trebuie sa ai un IQ foarte mare sa faci businessul asta insa sunt cateva lucruri extraordinar de importante pentru internetul din Romania pe care baietzii cu cupoanele au reusit sa le faca:

1. peste 2-300 de mii de romani care au facut cel putin o tranzactie cu cardul online in ultimele 12 luni -- this is huge avand in vedere ca emag avea o media de 3-4% din tranzactii facute online (restul plata la ramburs) anul trecut.

2. o noua generatie de salesmani de internet, care, pe langa ca pricep diferit cum sta treaba cu internetul decat cei care vand display, sunt destul de proaspeti (tineri) astfel incat sa se lupte cu multe mori de vant dintr-o industrie mica aflata la mana agentiilor de media. (excludem e-commerce si piciuri de *creatie*, da?)

3. on the supply side, o gramada de Small Medium Businesses care, sub o forma sau alta, sunt expuse mediului online, nu mai trebuie sa faci pioneering selling pentru avantajele mediului de internet, daca esti un jucator care intra mai tarziu in piata.

4. quick cash opentru mediul de internet care sta la mana agentiilor de media - intr-o industrie in care facturile se platesc la 60-90 de zile, businessul de cupoane aduce si baga cash instant in industrie, un lucru extrem de bun pentru tot ecosistemul

Ca o nota generala urmatorii 3-5 ani vor fi profitabili mai interesanti pentru furnizorii care vor reusi sa nu faca business *doar* cu agentiile de media. Pentu ca pretul CPM-ului se duce in jos iar competitia in publishing inseamna astazi aggresive SEO, spam si content farms. Si in Romania deja e plin de top websites si gurus pe felia asta. :-)

3 Comentarii

> this is huge avand in vedere ca emag avea o media de 3-4% din tranzactii facute online (restul plata la ramburs) anul trecut.

Interesante cifrele astea, daca le-ar fi pus cineva si mai la vedere ar fi fost chiar cool :) (sau poate nu stiu de ele pt. ca nu ma duc pe la conferintele de e-commerce and stuff).

Oricum, alt lucru pe care l-au invatat oamenii astia noi (2-3 sute de mii) este 3D-Secure, o chestie in sine destul de frustranta (aici e rectia din India la implementarea sistemului astuia: http://blog.cleartrip.com/2011/2/14/how-indias-banks-killed-the-future-of-commerce/). Oricum, avalansa de site-uri de Deal-uri i-a obligat si pe procesatorii de online payments sa mai simplifice un pic procedura. Daca pana acuma erai obligat sa dai cu subsemnatul si de mama si de tata atunci cand completai un formular pe pagina de checkout (ceea ce insemna rate de conversie destul de joase), acuma in cele mai multe cazuri e de ajuns Nume/Prenume + adresa de mail. La ce mai e de lucrat sunt API-urile pt plata cu cardul din aplicatiile de mobil (iPhone+Android etc). Cine rezolva asta destul de ok tehnic si fara sa te jupoaie de bani (asa cum fac Orange+Vodafone la plata prin SMS) pune mana pe gasca cu ouale de aur. Just my 2c.

Urasc cuponiadele si le consider preponderend devoratoare de branduri!

Vasiliu Leonard 16:59 la 29 Mar 2013

Interesante statistici si mai ales interesanta viziune a marketingului de pe piata online din Romania.

CAPTCHA