robloggers survey partea a doua

Fara prea multe alte comentarii doar cateva observatii:

- cei mai multi se ocupa doar de un blog, iar procentul de aproape 40% de oameni ce au 2 sau 3 arata fie disponibilitatea pentru proiecte de grup fie inca testarea pe diverse nise.

- exista nenumarate motive pentru a scrie un blog, nu neaparat notorietatea personala cum se vehicula mai deunazi prin blogosfera - validare de idei &  feedback & comunicare sunt cele mai importante

- dezavantaje: procrastinare, distragere, atacuri personale de la idioti, etc

- directoare de bloguri: RO RSS si Timsoft sunt cele mai populare - sunt si cele mai complete IMO

- 12 oameni castiga bani din blogging -- intrebare: de ce nu avem povesti de succes prezentate pe larg in mass media daca jurnalistii tot au descoperit ca exista bloguri pe internet. Eu am bifat asta, Bobby la fel (a aparut intr-un cover in Business Magazin - foarte bine!) - unde sunt ceilalti 10?

- cei mai multi din respondenti s-au apucat de blogging in 2006 - anul 2006 este anul bloggingului in Romania. In contextul asta vezi miscarea GSP-ului agresiva in nisa asta, destept si repede - doua chestii ce ii caracterizeaza pe Tolontan si pe Gusti Roman de cand ii stiu eu in presa sportiva. Cu online-ul cred ca ei s-au prins ca e treaba prin 2001-2002 cand forumul de la prosport era agitat. :) Restul mass media cu bloguri de la noi sunt inca niste glume din pacate (da, inclusiv EVZ). Gusti chiar a gandit o chestie desteapta cu toate micronisele pe echipe si suporteri (de echipa nationala banuiesc) - e foarte greu pentru un follower sa ii prinda pentru ca strategic vorbind GSP si-a creat online niste avantaje competitive ce se reinforseaza intre ele si ce sunt foarte greu de replicat (na, ca spun din carti! :D)

- majoritatea blogurilor sunt personale si implicit folosesc blogger si wordpress intr-o masura foarte mare. 4H are doar 5 nominalizari - avem mult mai multe in www dar nu le-am facut publice si noi le folosim doar in cazuri de b2b - ar fi o treaba sa facem public o varianta de b2c, for fun. :) Poate-poate...

- o intrebare buna: care sunt caracteristicile unui blog bun? La roblogfest am fost acuzat ca avem criterii generale de evaluare - ia priviti cele mai multe raspunsuri, sunt la fel de generale:
    - Are continut original, nu doar comentarii despre alte surse
    - Ofera informatii interesante, utile, actuale
    - Este scris informal, cu umor

Este foarte greu sa spui ca un blog este bun - aici sunt doua aspecte: i) continutul si ii) prezentarea lui. Originalitatea este o chestie clar subiectiva si depinde de fiecare, insa in cazul blogurilor la Internetics, de exemplu, eu o sa ma uit la lucruri ca:
- frecventa postarilor
- ortografie si gramatica
- stil si limbaj (sfat: porn sau linkuri catre poze cu Andreea Marin sau Dana Rogoz nu dau puncte, decat daca specific iti pozitionezi blogul ca unul focusat fix pe asta. :) Acelasi lucru se aplica golanelilor sau atitudinilor/limbajului de mahala)
- la originalitatea scrisului si creativitate
- la prezentarea si structura blogului in sine (i.e. sectiune de about cu cine e si ce vrea blogul este plus - contact disponibil de asemenea)
- la design, usabilitate si navigare&citit usoare (fonturi, culori, background, etc) plus RSS disponibil si vizibil.

Inca doua chestii:
1. o critica pentru prezentarea rezultatelor - Carmen/Cristi, cred ca ar fi fost mai folositor daca ati fi pus raspunsurile in ordinea descrescatoare a voturilor si nu in ordinea in care au intrat in sondaj -- mi-a fost mai greu sa vad care raspunsuri au luat cele mai multe voturi
2. Cristi ne spune care e topul blogurilor cu mai mult de 15 nominalizari de catre cei chestionati. Nici o surpriza.

1 Comentariu

i`m so over internetics :)))))

nu , oricum nu participam ... dar asa ca idee ... sunt un neinteles .. :)))

CAPTCHA