Tineti minte...

...de la Novac: degeaba va faceti blog daca il folositi aiurea. Nu am apucat sa mai citesc nimic de vreo saptamana si vad doar o multime de zgomot si nonsens in rss readerul meu in dreptul blogosferei din Romania.

Element ajutator: calitatea continutului este mai importanta decat batutul cu pumnul in piept cu "am/avem blog".

Se aplica si/mai ales la companii.

9 Comentarii

Poti sa definesti, te rog, un blog 'util', i.e. unul care nu e folosit aiurea?


Problema tine insa de experienta autorilor in ale bloggingului. Cred ca toti au un learning curve oarecare pana isi descopera stilul. E greu sa ai un stil consecvent, sa abordezi doar subiecte interesante si utile.

E firesc sa se aplice si la "blogurile" de companii, carora nu le e prea clar la inceput ce ar trebui sa scrie si ce nu, cat de des ar fi recomandat sa o faca, ce subiecte sa abordeze, daca sa comenteze ce se mai intampla in lume sau daca sa povesteasca ce s-a mai intamplat la birou, la ce produse lucreaza si ce strategii adopta.

Unde mai pui si faptul ca bloggingul e la moda si destui din cei care se apuca de asa ceva o fac nu din pasiune ci din spirit de imitatie...

imi cer scuze. promit sa incerc mai mult.

da, punct bun, deci asta intra in categoria de rant personal si prin urmare util insemna util mie - nu am vrut sau nu vreau sa incing nici un spirit, e doar o chestie de gust, ok?

A fost o simpla observatie cauzata de un overview de t-shpe bloguri locale cu posturi scrise in decurs de o saptamana ce mie nu mi-au starnit nici un interes si doar m-au facut sa imi aduc aminte de ani trecuti cand descopeream si eu una-alta -- poate fi zgomot sau poate nu ma intereseaza pe mine subiecte, etc. Obiectiv vorbind cel mai probabil este din cauza a ce spune Alex, majoritatea blogurilor sunt inca personale, ca si asta de exemplu, si nu specializate pe un topic.

Zoso, bravo, tine-o tot asa, ai o atitudine potrivita, de "blogosfera adevarata" :D:D

Si uite cum se naste un nou job "consiliere blog" ;)). Eu cred ca ce ai scris tu se aplica exclusiv la companii. Altfel te bati cap in cap cu Antoine ;)si parerea lui despre ce e un blog. (si de fapt opinia majoritatii)
Pentru mine de ex., blogul personal e un exercitiu destul de bun si o sursa de informare pentru prietenii mei din tara sau de la caz la caz pentru utilizatorii unor proiecte ce le am online. Sa il sterg? :P

... dar sa te ceri macar afara din Blogosfera, zic eu. :-)

Daca nu suntem worthy enough, la fiecare cateva luni sa facem un sondaj si sa ne dam afara din sindicatul Blogosferei, sa trecem la opozitie si sa ne inscriem in Neinteresantosfera.

Eu observ ca tuturor celor din sfera de bussiness le lipseste energia si entuziasmul, placerea de a fi deschisi si de a comunica lumii lucruri pe care ei le fac. Cred ca focusul principal al multora dintre ei sunt banii si puterea personala, sunt atat de plini de ei si de importanta lor in domeniu, incat nu reusesc sa se coboare intr-o comunicare sincera si sa trateze decent cititorii de rand, cei cu care incearca sa comunice.

Atunci cand sunt criticati, in loc sa incerce sa accepte critica si sa o argumenteze decent, au atitudinea de "ce vii ma cu prostioare si pronosticuri din targ, nu vezi ca suntem ocupati?". :-)

Cand asta se va schimba, vom avea si bloguri interesante de bussiness in Romania.

Nu-i bai. Nu vreau sa traiesc intr-o sfera! Da-ma afara! :)

da, evident, ma refer la cei care tin un blog cu un scop anume, cum zicea Vivi, parca, acum o perioada. De exemplu argumente pentru mine este mai mult un tool de invatare, de aia se vede clar ca nepostarea inseamna ca sunt in urma de tot cu ce se mai intampla.

... iar blogul respectiv poate sa fie citit (sau nu) - asta e optiunea fiecaruia, liber consimtita ca sa zic asa.

Personal, am dat drumul la Jobsessive ca o colectie eclectica de informatii de tot genul (pentru ca le intalnesc la tot pasul, iar unele mi se par interesante, mai ales in aria vizuala), ... dar in acelasi timp incerc cu ajutorul acestui blog sa ilustrez oarecum si pulsul agentiei pe care o conduc - pentru ca "jobsessive" nu sunt doar eu, ci toti cei care fac echipa, care cred in munca si in rezultatele acesteia (de scurta sau de lunga durata).

... De asta nu cred ceea ce spune Vivi, cum ca tuturor celor din sfera de business le lipseste energia si entuziasmul, si placerea de a fi deschisi. Pina la urma, treaba asta cu "a fi deschisi" nu poate fi decat generica, fiindca nu am cum sa pun pe un blog toate informatiile proiectelor in care sunt implicat ... pentru ca (pe de o parte) e vorba de confidentialitate, iar pe de alta parte, nu as avea la dispozitie timpul fizic necesar ca sa o fac. Asa ca pe blog apar si lucruri care se intampla in agentie, si pe care le percep uneori cu entuziasm, alteori cu intristare, si pe care incerc sa le evoc intr-un limbaj care tine cat mai putin de business si de formal ... suntem oameni, nu avem cum sa fim constanti, si nici mereu scrobiti. Asta este un atribut al masinilor. Si nici macar al lor.

CAPTCHA