ce inseamna blogger influent

Chestia asta cu blogging despre blogging este o tema recurenta de prin 2003, la un moment dat existand chiar un joc printre putinii oameni care la vremea respectiva vorbeau despre asta pentru a-i invata sau converti pe altii in a tine un blog.  Mai mult, stiu ca s-au scris tone pe subiect de tot felul de oameni care se pricep sau cred ca se pricep, inclusiv de catre subsemnatul de-a lungul timpului, insa daca tot am observat ca e un subiect actual (1 sau 2) as adauga doi centi.

Eu cred ca orice discutie de genul celei din titlu trebuie inceputa cu nimeni nu se naste influent.

Influent devii odata cu trecerea timpului, asta inseamna ca parerea ta este ascultata si citata de multe ori iar asta vine in timp. Scriind pertinent si constant iti creezi o audienta si o notorietate, cateodata chiar indiferent de subiectele pe care le abordezi. Daca, din intamplare esti sub o forma sau alta cunoscut sau influent in mediul offline, nu inseamna neaparat ca se va intampla transferul online. Bloggingul este, la urma urmei, un exercitiu de scriere si nu chiar toata lumea stie sa foloseasca gramatica, argumente samd.

Iar prin intermediul blogului, mai ales cand esti la inceput, o sa te lovesti si va trebui sa iei in considerare urmatoarele:

1. Ce scriu?
- generalist
Asta inseamna fie ca scrii subiecte personale ori cauti tot felul de subiecte interesante pentru publicul larg si scrii despre ele. Tine minte ca este foarte usor sa scrii despre astfel de subiecte, cele mai multe banale si probabil ca si 99.99% din ceilalti bloggeri o sa scrie cam aceleasi banalitati. Banalitatile tale prin ce o sa se diferentieze?

- axat pe un anume domeniu
Frecvente sunt economia, sportul, politica dar pot fi si lucruri si mai de nisa, cum ar fi cultura urbana feminina, zborul cu parapanta sau investitiile la bursa

- articole de substanta sau analize
Articole lungi, cu pareri argumentate si documentate. Daca nu ai experienta in spate (de orice fel) e greu sa faci cu asta.

- scoopuri
Astea sunt stirile de ultima ora sau stiri despre care nu a mai scris nimeni inaintea ta. Asta implica foarte mult research atat pentru a fi sigur ca esti primul cat si pentru a fi documentat si, la fel, ai nevoie de un network si multa experienta in spate pentru a fi primul care afla o stire.

- all of the above - insa aici ai nevoie de niste experienta si competente in spate pe care, daca ai 18-24 e greu de crezut ca le poti avea. Insa mereu ai pregatit raspunsul la intrebarea De ce vine lumea sa citeasca blogul meu?

2. Cum scriu?
- corect gramatical
Pare un truism insa nu este, blogul este cartea ta de vizita si daca scrii agramat asta o sa spuna multe despre tine si educatia ta.

- argumentat
De exemplu daca scrii Novac este frustrat risti ca nimeni sa nu te ia in serios pentru ca nu ai nici un fel de argument logic. Daca ai scrie insa Novac este frustrat pentru ca tot felul de dobitoci sunt luati drept priceputi in Romania ar putea sa aiba un sens si o logica, chiar daca afirmatia poate fi deschisa unei discutii pro si contra.

- cu paragrafe scurte
Asta e deja o regula de web de mai bine de 10 ani - e bine de stiut insa ca pe internet articolele nu se citesc ci se scaneaza. Daca ai blocuri mari de text fii sigur ca foarte multi oameni nu o sa se oboseasca sa citeasca decat daca intr-adevar ceea ce scrii este extraordinar de important. (click daca vreti sa aprofundati)

- cu linkuri
Daca nu esti blogger de scoopuri atunci sigur informatia despre care scrii ai aflat-o de undeva. Ofera sursa pentru context si incearca intotdeauna sa ai o valoare adaugata pe langa ce se gaseste in sursa respectiva (un comentariu in plus, niste informatii de context si asa mai departe).

Citarea sursei este importanta si pentru ca de cele mai multe ori se intampla telefonul fara fir, interpretarea ta putand fi o distorsionare a faptelor citate in sursa.

Apoi, daca nu scrii nimic in plus fata de ce e in sursa cititorul o sa bookmarkeze sursa si nu blogul tau. Tot asa cum, daca de exemplu nu dai sursa despre ceva citit pe Mashable, o sa cazi de fraier intrucat majoritatea audientei tale citeste Mashable si e cam greu sa ii bati. :-)

- respecta-i pe ceilalti, fie ca sunt bloggeri fie ca iti sunt cititori. Evita atacuri la persoane, iar daca nu iti place cineva si tii musai sa o spui pe blog fa-o argumentat si cu bun simt. Raspunde la comentarii si tine o doza de umilinta, chiar daca ii crezi pe ceilalti inferiori tie.

- cauta argmentele. Daca nu ti-ai propus doar sa spui generalitati, incearca sa starnesti discutii inteligente - nu trebuie sa ai intotdeauna dreptate cu arguimentele tale insa discutiile sunt o ocazie de a intra in contact cu alti oameni si de a demonstra ca te duce capul :-)

3. Cand scriu?
Exista mai multe feluri de a scrie. Unii scriu cand au timp iar altii incearca sa isi faca timp zi de zi sau la fiecare cateva zile. Altii scriu cand au chef. Nu exista o retetae insa tine minte insa ca un blog este urmarit pentru continut actual si periodic.

4. De ce scriu?
Asta este o intrebare la care trebuie sa raspunzi dinainte de a-ti face blog. Unii scriu din placerea de a scrie. Altii scriu pentru a-si tine evidenta lucrurilor de care sunt interesati.Altii scriu pentru a comunica cu pritenii lor. O alta parte scrie pentru a-si face carte de vizita. Multi scriu pentru ca viseaza sa se imbogateasca din blog, acum ca au idoli ca Zoso sau Bobby si vad ca se poate. :-)

Oricare ar fi motivul, atunci cand stii de ce scrii fa-ti un plan pe termen de cel putin 6-12 luni cu i) unde vrei sa ajungi in acel moment si ii) care sunt lucrurile pe care trebuie sa le faci mereu pentru a ajunge acolo. Periodic verifica daca esti in plan si ce poti face pentru a-ti imbunatati performanta.

5. Ce fac in afara de blog?

- comentezi pe alte bloguri. Insa urmeaza punctele de la 1 si 2.
- tine un cont de social media. Nu pentru a le baga pe gat ce ai scris pe blog ci pentru a cunoaste oameni noi si pentru a interactiona cu ei. La urma urmei vor fi interesatii si de ce ai de scris pe blog si iti vor face trafic.
- mergi la intalniri cu bloggerii (sau tuiteristii) sau la conferinte. Ai ocazia sa ii cunosti pe altii si sa te faci cunoscut.
- chiar daca e proiectul de care ma ocup eu - participa la roblogfest :-). Este motivul pentru care proiectul asta fost facut. Nu conteaza ca esti sau nu castigator, conteaza sa fii acolo - exista o gramada de oameni care se uita prin listele de participanti pentru a afla de bloguri noi si bune. Iti aduce trafic si iti poate aduce notorietate.

Cel mai la indemana exemplu este Zoso care asa a devenit cunoscut in 2006 iar acum are o audienta cat a unui site mediu de pe la noi si probabil ca face cam cei mai multi bani din blogging in piata din Romania. Dar, la fel de probabil, cu sau fara roblogfest a facut bine cel putin cateva din punctele de mai sus, in mod constant. :-)

Ei bine, daca faci toate lucrurile astea in mod constant, in timp s-ar putea sa constati ca ai un trafic bunicel cu o gramada de oameni care te citesc (nu botii de la Google) si care interactioneaza cu tine. Atunci ai putea avea pretentia despre tine ca ai o anumita doza de influenta :-)

Si, daca esti pustan si citesti articolul asta si, pe langa blog, vrei in general sa te dezvolti personal, ai putea sa citesti si articolul asta. Succes!

6 Comentarii

Mei, uite m-am gindit sa las un comentariu ca sa ai si tu unul.

Relevanta placuta.

OK, de acord cu ce spui matale despre blogarie :D .

Mie mi se pare ca acest blog este cea mai buna incercare a nisei - articole de substanta sau analize :D.

promit ca mai citesc ce scrii ... mi se pare foarte interesant

Ai uitat sfatul asta: "inainte sa dai sfaturi, asigura-te ca nu te faci de ras!"
"Banalitatile tale prin ce o sa se diferentieze?"
Ia, zi-ne ca ai mancat un "r" ! ")

@urmuz, sunt analfabet, ma mir ca nu te-ai prins

Hi! Where I can download the XRumer 12? This URL is not working - http://freecheapxrumer.com/ :(

Hello! My name is MaryMarkova, our compane need to advertise on your website. What is your prices? Thank you. Best regards, Mary.