cum face bani facebook

Deci te chinui sa strangi o gramada de fani pentru a "interactiona" cu consumatorii pe Facebook.

Incerci, cat de cat, pe langa concursuri si poze cretine, sa pui si continut util pentru ei, asa numitul brand utility, astfel incat sa fii relevant pentru gusturile sau interesele lor.

Ei bine, presupunand ca ai 100.000 de fani, Facebook de fapt arata continutul tau, posturile si pozele tale, tot ceea ce incerci tu sa faci ca sa le atragi atentia doar unui procent mic din numarul de fani pe care i-ai strans. Sa spunem doar la 15-20 de mii de fani. Pentru a ajunge la restul va trebui sa platesti.



Ei bine, cam asta se intampla, asa au fost inventate *sponsored stories*, pentru ca mesajul tau e livrat doar la 20% din fanii pe care i-ai strans si pentru a ajunge la restul trebuie sa platesti.

Creepy, nu? Sau creepy smart. Pentru ca if you don't pay for it, you are the product being sold, not the customer. Si e dreptul Facebook de a gasi orice metoda de a face bani de pe urma ta, atata timp cat le folosesti produsul moca. (ok, presupunand ca nu ai strans 100.000 de fani doar pentru ca cei de la concurenta aveau 90 de mii :-))

Bonus - povestea de mai jos:
On Valentine’s Day, Nick Bergus came across a link to an odd product on Amazon.com: a 55-gallon barrel of ... personal lubricant.

He found it irresistibly funny and, as one does in this age of instant sharing, he posted the link on Facebook, adding a comment: “For Valentine’s Day. And every day. For the rest of your life.”

Within days, friends of Mr. Bergus started seeing his post among the ads on Facebook pages, with his name and smiling mug shot. Facebook — or rather, one of its algorithms — had seen his post as an endorsement and transformed it into an advertisement, paid for by Amazon.

In Facebook parlance, it was a sponsored story, a potentially lucrative tool that turns a Facebook user’s affinity for something into an ad delivered to his friends.
Te face sa te gandesti de doua ori inainte sa folosesti facebook, nu? :-)

Daca strategia ta de marketing, sau de achizitie de trafic, se bazeaza doar pe Facebook, pentru ca e ieftin, ei bine, lucrurile se schimba rapid. Si nu sunt sigur ca e un model cu care eu as fi foarte confortabil.

1 Comentariu

Citez: "Facebook will always be free"

Gratuit ca să-ţi faci un cont personal şi să adaugi persoane de sex opus, ahaaaaam.

CAPTCHA