despre prima parte a robloggers survey

M-am gandit sa imi dau si eu cei doi centi despre prima parte a rezultatelor sondajului facut de Carmen si Cristi. (btw vreau si eu o varianta pdf/ppt cu rezultatele complete daca se poate - multumesc)

- 272 de respondenti mi se pare o rata buna de raspuns, nu sunt de acord ca sondajul nu a fost promovat cum trebuie - el a avut expunere prin mai toate mediile relevante pentru targetul propus. (nu mai stiu unde am citit cum ca nu a fost bine promovat, so no link)

- aproape 90% sunt in rangeul 18-35 de ani - ideal nu neaparat pentru advertising pentru ei, ci mai degraba advertising prin ei -- un marketer destept ar putea sa speculeze acest lucru cred, avand in vedere ca cei mai multi sunt formatori pentru urmatorii ce vor veni

- bloggerii sunt educati au studii (nuanta!) -- nici o surpriza aici, in primul rand pentru ca accesul la calculator/internet in Romania anilor astia presupune chestia asta

- daca e sa comparam segmentul de 18-35 cu domeniul IT&telecom (25%) si studenti - e normal, ambele categorii petrec o gramada de timp pe net (job description/timp liber). Media si marketing sunt urmatoarele optiuni, normale, jurnalistii isi iau subiectele sau fac research pe internet iar in cazul celor din marketing procentul cred ca e mai mare, de obicei cei din segmentul asta nu prea se obosesc sa completeze surveys online.

Nu e de neglijat deloc procentul de 8% de la elevi, va creste in viitor foarte mult. De acord si cu Carmen, profesorii nu sunt prezenti -- mai multe motive: nu sunt constienti de puterea internetului, in primul rand, si in al doilea rand probabil ca cei mai multi nu sunt inca foarte comfortabili cu combinatia PC&internet

- la locatie -- nimeni din Danemarca si prea putini din SUA :)

- 53% folosesc internetul ca mediu de informare. Mi se pare putin, e mai mic decat pe afara insa mediul de informare romanesc de pe internet este inca foarte sarac -- printre cele mai populare surse de info la noi sunt cele care dau stiri din offline sau agrega altele. MULT prea putin continut original creat online. Mi se pare interesant si ca radioul sta cel mai prost - asta inseamna o oportunitate de exploatat pe online radio. Sau podcasts shows, de exemplu. :)

- locatia de acces a internetului mi se pare un pic ciudata, avand in vedere ca cei din IT folosesc internetul de la birou teoretic. Ar fi fost intersant de corelat cu orele de acces ale internetului, probabil ca asta inseamna ca cei mai multi intra pe internet seara cand ajung acasa de la servici.

- natural, lumea petrece destul de mult pe net si, tot natural, un calculator a devenit un substitut destul de important pentru TV ca si mijloc de entertainment (filme, jocuri, comunicare, etc). Si acest procent se va schimba considerabil in viitor in favoarea internetului, unless we will have internet TV in .ro. Asta inca e SF la noi cred, dar lucrurile se schimba rapid, romanii adopta de afara rapid de obicei.

- fiind un fenomen recent descoperit la noi, cei mai multi au auzit si au inceput bloguri in ultimii doi ani si asta explica de ce majoritatea blogurilor urmarite au mai degraba un caracter personal decat caracter de info (stiri) sau pentru business purposes. Concluzie similara si in cazul ponderii de 11-20 pentru bloguri romanesti urmarite versus de doar 1-2 pentru cele straine - in principiu probabilitatea de a gasi si a fi la curent cu business practices sau noutati relevante si in timp real e mai mare la cele straine. Adica: lumea citeste bloguri straine sa mai afle ce e prin lume (1-2-3) si bloguri personale ca sa vada ce mai fac ceilalti (e o lume mica in blogosfera romaneasca, unde fiecare stie pe fiecare)

Cred ca un pic mai incolo o sa se schimbe lucrurile un pic, pe masura ce numarul de bloguri va creste.

- o ora-doua mi se pare o medie normala in a urmari bloguri (nu si cele personale, dar asta e o chestie de optiune ce tine de fiecare :)) iar blogurile e normal sa fie niste surse cel putin la fel de credibile (pentru mine chiar mult mai credibile in unele cazuri) decat mainstream media.

C'est ca, concluziile mele sunt simple:

- e loc la greu pentru bloguri de nisa pe teme ca business, tehnologie, etc
- e loc la greu pentru astfel de bloguri sa poata sa faca bani, DACA au un produs bun. (produs=continut de blog)
- sunt oportunitati fantastice pentru lumea corporate sa faca niste primi pasi in a realiza niste campanii alternative pentru a ajunge la niste formatori de opinie (as indrazni sa spun ca cei mai multi din cei 272 de respondenti sunt niste mici formatori de opinie in ecosistemele lor - microcomunitati create din audienta site-urilor lor). Viral, relevant si non-intrusive sunt cuvinte cheie in sensul asta :)
- podcasturi si webcasturi sunt termeni de care probabil se va vorbi mai mult la anul. Depinde foarte mult de produsele care o sa apara in toamna asta (5 myspace-uri - haida de) si de cum vor fi marketate. Cert e faptul ca the demand side este in crestere (poate nu 15 milioane in 2 ani, insa placinta e in crestere)

2 Comentarii

Dragos,

Multumiri pentru comentarii.

Despre promovare insuficienta a fost o insemnare pe Smartmob in Ro .

Cand toate sectiunile sunt gata de prelucrat, le asamblez si le public ca si articol ( in HTML ) la eJurnal.

Carmen

I know this if off topic but I'm looking into starting my own blog and was curious
what all is needed to get set up? I'm assuming having a blog like yours would cost a pretty penny?
I'm not very web smart so I'm not 100% certain. Any recommendations
or advice would be greatly appreciated. Cheers

CAPTCHA