urmatoare iluzie a oamenilor de advertising...

... este publicitatea pe mobil si, in general, ecosistemul de consum de continut pe telefonul smart. Am mai zis-o.

Pentru ca, desi la nivel de campanii si activari piata de internet este inca foarte jos, cu exemple mediocre in cel mai bun caz, cei care activeaza in mediul digital cred ca au descoperit nivelul urmator al valorii muncii lor in mediul de mobil.

Care mediu, desi la nivel de consum ar putea fi interesant, inca nu are un model solid care sa justifice investitii si, mai ales, retur pentru aceste investitii. Iar publicitatea pe mobil are putine studii de caz notabile si usor replicabile astfel incat sa aiba alocate din partea advertisingului niste bugete semnificative.

Asa ca visul "facem o aplicatie de mobil si facem un business din ea din publicitate" este inca departe de realizare, si nu doar in Romania. Deocamdata la noi ar fi misto sa ajungem la nivelul "hai sa folosim macar la 50% din ce putem sa facem pe internet ca sa justificam bugete de publicitate online"

Altfel, o gramada de oameni care se cred priceputi o sa dezvolte frustrari.

1 Comentariu

Când vine vorba de mobil eu aș investi doar într-o versiune optimizată a site-ului deocamdată, aplicațiile dedicate merg dacă ai cititori dispuși să plătească pentru accesul la conținut (dacă ai conținut de calitate). Referitor la reclamele pe mobil, citisem un studiu care spunea că un procent ridicat din clicurile pe reclame erau făcute din greșeală, datorită ecranului mic.

CAPTCHA